COVID & Πληροφορική
COVID & Πληροφορική
Έχουν περάσει περίπου 18 μήνες από την εμφάνιση του κορωνοϊού στη ζωή μας και σχεδόν δύο χρόνια πανδημίας. Η ομαλή ροή της καθημερινότητάς μας, η «κανονικότητα» διακόπηκε απότομα, τόσο στην προσωπική ζωή όσο και στην εργασία μας.
Η πανδημία έφερε νέα δεδομένα σε όλους τους τομείς και άλλαξε τον τρόπο που λειτουργούσαμε και εργαζόμασταν μέχρι εκείνη την στιγμή. Μπήκε δυναμικά στον χώρο της εργασίας ο όρος τηλεργασία και με «μαγικό τρόπο» πολλά μέρη του σπιτιού μας μετατράπηκαν στο γραφείο μας.
Με μια πρώτη ματιά η πανδημία του Covid-19 και η πληροφορική μπορεί να φαίνονται σαν δύο εντελώς διαφορετικοί και άσχετοι τομείς, ωστόσο η πανδημία επηρέασε σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο σκέψης μας αλλά και τον τρόπο που αντιμετωπίζαμε διάφορες καταστάσεις.
Μπορούμε να δούμε τους πιο βασικούς τομείς όπου ην πανδημία του Covid-19 επηρέασε τόσο την ζωή όσο και τον τομέα της πληροφορικής :
-
Σε όλο τον κόσμο, η πανδημία του COVID-19 είχε ως αποτέλεσμα εκατομμύρια άνθρωποι να χρησιμοποιούν τηλεδιάσκεψη για εργασία και εκμάθηση από το σπίτι και άλλες δραστηριότητες. Οι τρεις κύριες πλατφόρμες ανέφεραν περίπου 700 εκατομμύρια ημερήσιους χρήστες τον Μάρτιο-Απρίλιο 2020. Προσθέτοντας άλλες πλατφόρμες, ο αριθμός των χρηστών ήταν περίπου ίσος με το ένα δέκατο του παγκόσμιου πληθυσμού. Ο μέσος αριθμός χρηστών του Zoom αυξήθηκε από 10 εκατομμύρια τον Δεκέμβριο του 2019 σε 300 εκατομμύρια τον Απρίλιο του 2020. Το Webex της Cisco κατέγραψε 324 εκατομμύρια χρήστες τον Μάρτιο του 2020, διπλάσιο νούμερο από τον Ιανουάριο του 2020. Το Microsoft Teams είχε 75 εκατομμύρια καθημερινούς χρήστες τον Απρίλιο του 2020. Αυτές οι διαδικτυακές δραστηριότητες έχουν οδηγήσει σε μαζικές αυξήσεις στην κίνηση δεδομένων αλλά και των δεδομένων που αποθηκεύονται.
-
Εξαιτίας της τηλεργασίας είχαμε μεγάλη αύξηση στην ζήτηση αγαθών πληροφορικής προκειμένου να μπορεί να συνεχιστεί απρόσκοπτα τόσο η εργασία, όσο και τηλεκπαίδευση, απομακρυσμένα, γεγονός που έφερε μεγάλες ελλείψεις στην προμήθεια προϊόντων της πληροφορικής όπως φορητούς υπολογιστές, εκτυπωτές, οθόνες κ.α.
-
Παραμερίζοντας τις επιπτώσεις της στους ανθρώπους, η πανδημία του κορωνοϊού έχει οδηγήσει σε εξελίξεις που θα επηρεάσουν όλους τους παρόχους logistics με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Πολλές εταιρείες έχουν συνειδητοποιήσει ότι οι αλυσίδες εφοδιασμού τους είναι επιρρεπείς σε κρίσεις – και ότι εξαρτώνται από μεμονωμένους προμηθευτές, για παράδειγμα από αυτούς στην Κίνα. Οι περισσότεροι ειδικοί συμφωνούν επίσης ότι η πανδημία θα ενισχύσει την ψηφιοποίηση στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Καθώς η πίεση του κόστους αυξάνεται, οι εσωτερικές διαδικασίες στις εταιρείες πρέπει να γίνονται πιο αποτελεσματικές. Οι εταιρείες έχουν πολλές επιλογές για να κάνουν τα logistics τους πιο ανθεκτικά σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, συμπεριλαμβανομένης της επένδυσης σε ψηφιακές τεχνολογίες για την παρακολούθηση των αλυσίδων εφοδιασμού, την εισαγωγή ψηφιακής πρόβλεψης και αποστολής αποθεμάτων και την εφαρμογή ολοκληρωμένου σχεδιασμού χωρητικότητας.
-
Υπάρχει μεγάλη αύξηση των κυβερνοεπιθέσων που σχετίζονται με την πανδημία του Covid-19. Με μια πρώτη ματιά, η πανδημία και η κυβερνοασφάλεια μπορεί να φαίνονται σαν δύο εντελώς διαφορετικοί και άσχετοι τομείς. Ωστόσο, μια πανδημία και μια επίθεση στον κυβερνοχώρο δημιουργούν κοινά αισθήματα στον πληθυσμό: για παράδειγμα το αίσθημα φόβου, την ανάγκη να προστατεύσουν τον εαυτό τους και τους άλλους και τις απώλειες όσον αφορά στην υγεία, στον πλούτο και στην ιδιωτική ζωή.
Η καθημερινότητα μας, λοιπόν, δεν υπάρχει πια. Όσο γρηγορότερα το καταλάβουμε και προσαρμοστούμε στην ιδέα τόσο το καλύτερο θα είναι για εμάς. Θα πρέπει επομένως να προσαρμοστούμε σε αυτή την καινούργια πραγματικότητα και να κατανοήσουμε πως αυτές οι δημιουργικές προσπάθειες μπορούν να πραγματοποιηθούν εξ αποστάσεως ή σε ένα χώρο όπου θα διασφαλίζεται η ασφάλεια όλων.
Κάθε κρίση παρουσιάζει και μια ευκαιρία. Ευκαιρία στις εταιρείες να προτείνουν ολοκληρωμένες λύσεις και προϊόντα με βάση τις ανάγκες της εποχής.